matka rządzi matka radzi matka nigdy cię nie zdradzi

smaki na buraki

jeden z zabobonów ciążowych mówi, że jak bierze babe na kwaśne to chłop będzie. wątpię żeby ta obiegowa opinia była słuszna nie mniej jednak smaki są, a przekonałam się o tym, przygotowując pewną imprezkę .

zabrałam się do pracy przykładnie. najpierw udałam się po niezbędne produkty na plac, świeże jarzyny, suszone grzyby i wyborny świeży kiszony barszcz od zaprzyjaźnionych gospodarzy. ładując butelki do siatek słyszałam już podejrzane szepty. zaczęłam od wywarów – aromatyczne długo i wolno gotowane jarzyny i suszone leśne grzyby przywołujące nieomylnie zapach świąt. atmosfera się zagęszczała. gdy sięgnęłam do kolejnych siat z zakupami rubin z kroplami purpury omamił mnie swym czarem, ślina wezbrała. po odkręceniu pierwszej butelki nozdrza podrażnił charakterystyczny kwaśny aromat z wyraźną czosnkową nutą. na początku lekko połaskotał, aby po chwili połączyć siłę z rozgrzanymi wywarami. nie dająca się okiełznać żądza zawładnęła wszystkimi kończynami mojego ciała . drżącymi rękami zaczęłam rozgrzebywać siaty aby dorwać się jak najszybciej do tych aromatycznych poideł. jednym tchem wyduldałam prawie litr surowego barszczu. gdy doszłam do siebie poczułam się… grzesznie.

następnego dnia z podkulonym ogonem, licząc dni od ostatniej miesiączki udałam się na badania, które czarno na białym pokazały drugi miesiąc.

Leave a Reply

Tag Cloud

