matka rządzi matka radzi matka nigdy cię nie zdradzi

na gile, kozy i inne potwory

zima… cóż w uroki tej pory roku katar wpisany. w sumie to nie ma wśród znajomych, dziecka  które chodziło by bez przezroczystych glutów pod nosem. Anton niestety też to zaliczył. zaklajstrowana kichawka, brak apetytu, jedno oko szkliste, drugie ropiejące… jako że to pierwszy katar, popędziłam do Pani doktor, pokornie wysłuchałam pouczeń, z plikiem karteczek udałam się do apteki i …pozbyłam się stówki:/ zaczęłam torturować smyczura kroplami, odsysaczami i innymi no i lipa.. minął zalecany czas stosowania a gile zagnieździły się na dobre. zaczęły nawet się rozmnażać, przyjmując papuzie kolory. zazwyczaj do medycyny konwencjonalnej jak i alternatywnej mam stosunek oziębły ale jak tu dziecku nie pomóc… po serii nieudanych zabiegów postanowiłam zweryfikować serię dobrych rad rodzinnej “znachorki” no i bingo! z babcinych zaleceń wybraliśmy lajtową wersję: maść majerankową na nozdrza i kąpiel tymiankową.

z dotychczasowych zakupów przydał się jedynie roztwór wody morskiej do nawilżania nosa i aparatura do odsysania glutów (u nas zestaw marimer ale ponoć inne marki też mają takie komplety).

inhalująca kąpiel w tymianku:

  • 5 łyżek tymianku (2 opakowania otartego lub 1 pęczek)
  • 1,5 litra wrzątku

zalewam wrzątkiem zioło, przykrywam szczelnie i zostawiam na 15 minut. w międzyczasie przygotowuję kąpiel – jak zwykle. wlewam przez sitko tymiankowy napar (lepiej przecedzić) i kąpię malucha ok 5 minut. następnie standardowa pielęgnacja. (na czas wcierania oliwek i innych zostawiam wodę w wanience żeby ciągle unosił się zapach). maść majerankowa na skrzydełka nosa, zawijam pacjenta w koce i śpimy błogo całą noc.

wszystkim pragnącym szerzej pokosztować natury polecam serdecznie dzikie warsztaty Łukasza Łuczaja

my z Antonem jedziemy w maju🙂

Leave a Reply

Tag Cloud

